blog

Visszatekintés: A cseppkőbarlangok, ahol jártunk.

A mai visszatekintés három barlangot mutat be, amit meglátogattunk, a Krétán található körülbelül 3000 barlangból. Az első a Dikteon barlang, amely a 2148 méteres Spathi egy északi oldalán 1025 méteren, Psyhro falu közelében található. Bent 80%-os a páratartalom, az első teremben egy korabeli oltár is van. Legmélyebb részén pedig egy belső tó is található, a …

Visszatekintés: A cseppkőbarlangok, ahol jártunk. Read More »

Visszatekintés: Ano Vouves (a 2500 éves olajfa)

Mivel karantén van, -hogy ez jó vagy sem, nem az én tisztem eldönteni-, viszont jó apropó ahhoz, hogy segítséget adjunk azoknak, akik már esetleg szervezik, nézegetik a jövő évi nyaralásukat. Na és persze kellemes emlékeket ébreszthet azokban, akik idén vagy az azt megelőző években itt nyaraltak. Ezért úgy gondoltuk, hogy régebbi írásaink aktualizáljuk, egy kis …

Visszatekintés: Ano Vouves (a 2500 éves olajfa) Read More »

Katonai múzeum Rethimnotól 11 km-re

Krétán a nem túl kellemes háborús emlékeket bemutató múzeumot is meg tudjátok látogatni, Rethymnotól 11 kilométerre Choromonastery faluban található, a falu hegy felé eső szélén. Közvetlen a lakóházak árnyékában húzódik meg a kültéri kiállítás, ami 2010 májustól látogatható a nagyközönség számára. A külső részen harckocsik, tüzérségi ágyúk, katonai helikopterek láthatóak. A múzeum épületének is hosszú …

Katonai múzeum Rethimnotól 11 km-re Read More »

Lockdown előtt

Eljött ez a nap is, biztosan kevesen láttátok ilyennek a parti sétányt. Bezártunk. Mondhatom ezt duplán is! A parti szállodák éttermek téli pihenőt tartanak, néhány közkedvelt kávézó kivételével, amik azért tele vannak. Mi tavaly márciusban már tapasztalatuk ezt, számunkra nem szomorú látvány, mert a tenger a helyén van és minden nap más arcát mutatja. Jó …

Lockdown előtt Read More »

Kipróbáltuk az olivaszüretet is

A mai történet előzménye, hogy vasárnap reggeli kávézás közben, álmos kinézettel jön Manolis. Kérdezzük is, hogy hova hova ilyen korán reggel? Mondja, hogy Sotirishoz, olajbogyó szüretre. Irén rögtön lecsap a kínálkozó alkalomra, és magyarázza serényen, hogy mi is mennénk, ha lehet. Na mit ad isten, este mondja a Manolis, hogy ha még mindig érdekel az …

Kipróbáltuk az olivaszüretet is Read More »

Agia Lake felfedezése.

Sokan nem szeretnek úgy utazni, hogy mindent maguknak szerveznek. Megértjük, mert nyaralást, feltöltődést, élményszerzést szeretnének, hiszen utazni jó. Vannak kiváló irodák, akik remek programokkal, jó szállásokkal, és nem utolsó sorban Alexandrával és Miával várják az utasokat. Mindig írom, hogy nagyon felkészültek, de eddig még nem tértem ki arra, hogy a szezon végén itt maradnak, hogy …

Agia Lake felfedezése. Read More »

Egy kis motorozás

Október 24 e van. Süt a nap, a teraszon ülök, érzem ahogy átmelegít. Két napig esett az eső így nagyon örülünk a napsütésnek. Na nem mintha hideg lett volna az esőzés alatt, de mégis jobb az ember lelkének így. Gondolkodom mit is írjak a tegnapi történésekről. Reggel ébredés és kávé, majd Irén mondja, mi lenne …

Egy kis motorozás Read More »

Kézműves szakkör

Tudom, napok óta nem írunk semmit. De nem tudjátok elképzelni, hogy rohannak itt a napok. Minden napra kitaláljuk, hogy ezt meg ezt fogjuk csinálni, aztán persze sosem az történik amit eltervezünk. Így van ez a motorozással is. Itt is észrevehető, hogy rövidebbek a nappalok, jobban be kell osztani a napi feladatokat. Na és akkor még …

Kézműves szakkör Read More »

Fél évszázad

Elérkezett ez a nap is. Igazából csak egy nap az évben, számomra mégis jelentőséggel bír. Általában az emberek többsége visszatekint, hogy mit hogyan miként lehetett kellett volna. Én sem különbözöm, én is elgondolkodom. Nem mondom azt sem, hogy nehéz, de azt sem, hogy könnyű volt az eddigi életem. Átlagos mint a világon sok millió embertársamnak. …

Fél évszázad Read More »

Csillagvizsgáló

Vasárnap hazaértem a motoros találkozóról, Irénnel átnéztük a képeket videókat. (Az egyik szakaszról sajnos nem csináltam videót mert kicsit nehéz terep volt.) El volt ájulva a szerpentines videótól. Két napja mondogatja, hogy szeretné látni élőben. Tegnap reggel kicsit felhős időre ébredtünk, így gondoltam feldobom, mi lenne ha elmotoroznánk oda. Azért egy kis csavart is belegondoltam …

Csillagvizsgáló Read More »