Viki úgy döntött, hogy az őszi szünet négy napját itt tölti Rethimnoban. Ő a budapesti kontaktunk is, aki a megrendelt könyveket postára adja, vagy az esetleges személyes átvételt megejti. Az első nap kötelezően a város kedvenc helyei újra felfedezésével telt. Október végén lehet az időjárás napos, de esős is, sajnos most az esős nyert. Ám nem kell félteni a lányokat, random módon buszra szálltak, és irány Agia Galini, mert ott napsütés lehet.

Bejött nekik, ezért mondjuk az ide utazóknak, hogy ha az északi oldalon esős idő van, szálljanak buszra és irány a déli oldal (Agia Galini két főre oda-vissza 24 euró), vagy bérelhetnek autót is, (mi 30 euróért tettük egy napra). Elmondásuk alapján egész napos napsütés volt, és Irén természetesen fürdött is.

Agia Galini kis nyüzsgő falucska, még így október végén is.

Nos mivel másnapra is szebb időt jósoltak a déli oldalra, így Irén kiadta az utasítást, béreljek autót, és kicsit szétnézünk délen. Reggel korán indultunk az esős Rethimnoból. Harminc km után, a hegyen, már láttuk, hogy jobb idő lesz a másik oldalon. A felhők felszakadoztak, és itt-ott a nap is ki-ki kukucskált közülük.

Triopetra és Agios Pavlos

Első utunk Triopetra, a három ikonikus szikla, majd Agios Pavlos felé vettük az irányt.

Itt már jártunk tavaly amikor Szilvi és Józsi járt Krétán, Angliából.

Itt is fotóztunk, a természet ereje itt is mint az előző helyen jól látszik. Gyanítom a földrajz tanárok ilyen környezetben játszva tudnának magyarázni a nebulóknak. Ezután pedig irány Agia Galini, mert ott tegnap is jó idő volt. Most is, bár kicsit felhősebb volt, a lányok elmondása alapján.

Agia Galini

A városban található egy szabadtéri színpad is ahonnan pazar képeket lehet készíteni. Nem mellékesen itt található Ikarosz és Daidalosz szobra, akiket Minosz király bezáratott a labirintusba, ahonnan a lefizetett őrök kiengedték őket. Ezért készítették el a szárnyaikat, amelyekkel elrepültek, mert nem maradhattak a szigeten. A monda szerint nagyon magasra emelkedtek, ahol is a méz, ami összetartotta a szárnyaikat, megolvadt, és ez okozta a vesztüket.

Kicsit arrébb van egy második világháborús bunker is, ami látogatható.

Mivel Viki gépe reggel korán ment a Chaniai repülőtérről, és még egy kis sétát terveztek a velencei kikötőben, lassan elindultunk. Útközben még a Kournas tavat útba ejtettük, majd a Chaniai szálláson elbúcsúztunk.

4 thoughts on “Hurrá, őszi szünet van”

1. Megint csodás helyeket mutattatok meg és a hozzá írt leírás is nagyon szuper! Ha már az itthoni kontaktról írtál, kérdezem, hogy az igért busz menetrendeket Ő eltudná- e juttatni hozzátok?, mert akkor elküldeném Nektek!