Reggelente a napi rutin kezdetén értem ez alatt a kávé főzést amikor a konyha ablakon kinézek ez a látvány fogad. Most hogy már a nap később kel láthatom amint a vörös korong felkel. Amíg lekotyog a kávé, mint egy kisgyerek bámulom.wp-1599151869218.jpg Sokszor gondolom ilyenkor hogy szerencsés vagyok amiért ebben részem van minden nap. Nem kell noszogatni egyikünket sem ha mosogatásról van szó. Tudjátok miért hát ezért a látványért. nézed ahogy a szél lengeti a görög zászlót érzed az ima teremből szálló tömjén illatát és minden percért hálás vagy amit itt tölthetsz.IMG_20200831_124022.jpg Természetesen ehhez jön a görög emberek kedvessége hogy teljes legyen a kép. Imádok mindennap itt lenni lesétálni a tengerhez fürdeni és élvezni az életet, pihenni és nem gondolni semmire. lassan a görög családok is hazamennek mert kezdődik az iskola Így még üresebb a part ebben a szeptember elejei időben. Nagyon furcsa. Manoli elmondása szerint november közepéig vannak turisták, Hát ezt most a vírus nagyon átírta. Pár napja egy beszélgetés alkalmával elmondta, hogy náluk szinte ünnepnapként tartják nyilván ha turista jön. A főnöke lakóautó kiadással foglalkozik. Egyébként tavaly két három magyar család is volt akik lakóautóval járták be a szigetet. Visszatérve a reggeli rutinra a kávé ivás közben a nyitott ablakon beáramló bazsalikom illata ébreszt. Ilyenkor gyorsan átfutom médiát, hogy mi is történt az elmúlt nap során. Általában ilyenkor beszéljük meg, hogy mit is csináljunk a nap folyamán. Majd ezután kezdődhet a nap. Csütörtök lévén piacnap. Megyünk a piacra mert még szerencsére kevés a fertőzött Rethymnoban tehát lehet piacot tartani. Chaniaban és Iráklionban szeptember 15 ig nem lehet, és maszkot kell viselni az utcán is. Már a piacra vezető út is élvezetes, rengeteg virág van mindent megnézünk, jut egy simi kedvenc cicánknak.

Kara Musa pasa mecsetje mellett Irénnek halaszthatatlan megnézni valója akad. Nincs nála női táska csak egy összehajtható kis hátizsák. Itt is megkezdődött az őszi leárazás vannak üzletek ahol ténylegesen hetven százalékkal olcsóbban lehet vásárolni. Irén már a táskák körül settenkedik, de sajnos a kiszemelt csak 50% os így nem veszi meg. De megsúgom ennek is hátizsák formája van. Ki érti ezt. De közben megérkezünk a piacra ez a legnagyobb itt Rethymnoban.

Azt csak halkan mondom amit a képen láttok egy heti zöldségünk három euróért vettük. A koktél paradicsomokat pedig ingyen kaptuk pedig ott semmit sem vettünk csak egy fényképet szerettünk volna csinálni. Irén a jövő évi paradicsom ültetéshez szerzi be a magot. Miután jól kivásároltuk magunkat szemben van a központi park ahova a helyiek is szívesen ülnek le az árnyékot adó padokra.

Ezt is kipróbáltuk, jó érzés itt ücsörögni és hallgatni a kabócákat. Ha pedig már itt jártunk bementünk Andreas üzletébe aki olíva olajat, borokat, mézet és mindenféle görög terméket árul. Családi vállalkozás szeretünk nálunk vásárolni.

Ha valaki erre járna szívből ajánljuk. De, hogy hazafelé is gyarapítsuk a szatyrokat megbeszéltük, hogy ebéd után megeszünk egy ekmeket (görög süti). Amit gondosan meg is vásároltunk a cukiban. A sok szatyor társaságában haza ballagunk. Szerintem délután még fürdünk egyet.