Tegnap este Manoli barátom ismét megkérdezte, hogy akarok-e felmenni a messzebi telkére, megnézni a méheket.
Általában ez abból áll, hogy a Rethimnotól kb. negyed órás útra levő farmján, megnézzük a méhek ténykedését,  illetve azt, hogy van-e elég vizük. Ha nincs akkor a 25 literes kannát megtölti vizzel. Mivel jó idő van ezeket az utakat motorral tesszük meg. Persze ez jó alkalom mindkettőnknek, neki azért mert a közelben megmutathat  elhagyott kolostort, netán egy szorost, vagy ahogy Ők hívják farangi-t.IMG_20200729_195017 Na pont egy hete csalt el magával utoljára amikor is a farm lecsekkolása után egy forrásnál ittunk, Ő okosabb mint én mert kulacsa is van, itt egyébként már tavaly is voltunk. Mindig áldom az szerencsém, hogy nem sima turista vagyok, mert különben nem láthatnám ezeket a
természeti csodákat. Persze csak nekem az, mégha nem is igazán csoda, csak én így hívom. Nos, az egy héttel ezelötti farmlátogatás után felmentünk egy elhagyott kolostorba, furcsa, de még a kegytárgyak is ott vannak.

Kivételesen betonos úton kanyargás közben megállt és felmutatott egy pontra,
megkérdezte látom-e. Na ide mentünk. A naplemente érdekes színeket varázsolt a szemben magasodó hegyre. Pár fotó és kiadta az ukázt, indulás haza. Mivel nagyon meleg van, ezért ezek a látogatások a farmon az esti órákra korlátozódnak. Így történt ez a tegnapi is.

Megnéztük méh pajtásokat, inni adtunk nekik, majd girbe-gurba utakon most egy szoroshoz vitt. Nem elégedett meg a kerítésen kívülről megmutatás adta lehetőséggel. Kicsi keresgélés után talált egy szerinte bejáratot. Kibontotta a gondosan madzaggal bekötött keritésszemet, és intett hogy menjek. A naplemente ismét csodálatos látványt mutatott. Beszélgetésünk közben elmondta, hogy ha reggel is elmennék, láthatnék kesejűket a két szikla felett körözni. Sőt még azt is mondta, hogy a közeli víztározóból szoktak itt vizet leengedni, ami a sziklák mögött van. Nyáron
sok gyalogtúrázó végigsétál a szoros alján, náluk ez amolyan kihívás jellegű dolog. Amikor netán elhallgatnak a dzidzikasok, a csend szinte síri. De ez csak másodpercekre jön össze, gondolom azért az éjszaka érdekes lehet itt.

Visszafelé megint mutat egy olyan utat, amit még nem láttam a videó itt: https://www.youtube.com/watch?v=0mnpwtjZwc0&t=8s
Az út minősége szinte 100 méterenként változik, na meg az itt legelésző kecske csordák száma is (a videóban látszanak). Ahogy lejebb érünk, az út minősége is rohamosan javul. Egyébként nem is értem azt a sok betont ki vitte oda fel.
Na ezt megkérdezem egyszer, de most figyelmetekbe ajánlom az aszfalt túráimat itt Krétán. Nem a sablonos túrák egyike, mert én nem szervezem meg (természetesen segítek, ha igényled), én “csak” az általam már bejárt részekre vezetek túrát. Zárójelben jegyzem meg tavaly 7 hónap alatt 12e km-t motoroztunk csak Krétán, ez természetesen nem azt jelenti, hogy én mindent IS láttam itt, ezért is megyek el Manoli barátommal
amikor lehetséges!
Szabadon választott motoros útvonalakkal:
Tudunk olyat, hogy csak egy-egy nap motorozás (bérelt motorral),
itt azokra gondolok akik családdal jönnek, de egy-egy napra akarnának felfedezőst játszani.

Vagy akár 3 napos nyugat-Krétai kanyarvadászat (fürdéssel vagy nélküle),

Vagy 5 napos “egész” Kréta felfedezése.
A 3 és 5 napos túrák (szállás és motorbérlés megszervezésében természetesen segítek), akik nem saját motorral jönnének
hanem a repülés előnyeit szeretik, de ha motorral érkezel akkor is segítek az ideális szállás megtalálásában.                                                                                                                         info@bazinagymotorozasgorogorszagban.hu