Beköltözés

Az esős napok a múlté, így koncentrálhatunk a beköltözés “fáradalmaira”. Kell vennünk pár dolgot, amit a motoron hely szűke miatt nem hoztunk. Az idő és a hely is alkalmas motorozáshoz, így átmegyünk Haniaba, itt van a Jumbo áruház ahol minden megvehető amire szükségünk van. Az út a part mentén halad végig, jó minőségű, és látványos, ez az E 75-ös (90) út. Érdekes látványt nyújt balra a tenger, jobbra pedig a szigetet hosszában átszelő hegyvonulat, amin még mindig a hó az úr. Néhány helyen megállunk, mert a látványt a szemünk nem tudja “megemészteni”.

Elhaladunk a Souda öböl mellett, itt sok-sok éve tengeralattjárót láttunk, mondjuk nem meglepő, mert stratégiai katonai bázis, a repülőtérrel együtt. Megérkezünk a Jumboba.

Nekem fele annyi idő elég az áruházban, ezért a 200 méterrel lejjebb látott autómosóban lemosom a motort, amíg Irén shoppingol. Később jelentősége lesz ennek a mosásnak, mivel a ledes hátsó lámpán repedés van, és beázik. Közben Irén is kijött az áruházból, az idő még mindig kellemes, úgy döntünk elmegyünk Plataniasba ami negyed órára található innen nyugatabbra, ahol a Creta Sun hotel és egy 25 éve barátunk Panos, az egyik tulajdonos. Április lévén még nincs nyitva a nagyközönségnek, felújítanak.

Kapok az alkalmon, ajánlkozom munkaerőnek, nevetve hárítja a kérdést. Így visszagondolva a látvány kicsit morbid lehet, jön két magyar motorral(BMW) és dolgozni akar. Érdekes szituáció számára, nem tudja hova tenni. Megbeszéljük, ha hall valami nekem/nekünk testhez álló munkát, keres minket. Csak kis mellékszál, hogy jól beszél magyarul Panos barátunk, mert az időközben csődbe ment utazási irodák, előszeretettel vittek hozzá utasokat.

Na mindegy vár minket új, még be nem lakott kis házunk Rethimnoban.

Hazafelé is megállunk gyönyörködni párszor a hegyek látványában. Kicsit még agyalok a délelőtti motormosáson. Tehát a Budapest-Szörényvár úton egész nap esett, de ott nem ázott be. Szerencsénkre. De itt beázott, a későbbiekben meg is adta magát, úgyhogy csere. Persze ilyenkor nem találok a neten használtan sehol. Az idő nem sürget, de csak nem találok, még Manoli barátom is segít, de sikertelen. Pontosabban találok a neten méghozzá Haniaban. Megörülök, de örömöm nem maradéktalan. Nem tudom elérni telefonon, így Manoli barátomat hívom segítségül. Próbálkozik is, de sikertelenül. Az mondja nem szavahihető az ember, minden alkalommal ködösít. Később egy beszélgetésünk alkalmával megjegyzi némi éllel a hangjában, hogy ő nem rendel semmit Görögországból, mert minden görög megbízhatatlan. Furcsa ezt pont egy görögtől görögről hallani, úgy, hogy ő maga mindenben betartotta az szavát. Mivel azonban szükségünk van a hátsó lámpára, megrendelem a Haniai BMW kereskedéstől. A kereskedés jelzi, hogy csak az Athéni főkereskedésben van a kért alkatrész. Két napot mondtak, és itt sem csalódtam a szavahihetőség tekintetében. A lámpát a Haniai szervízben lecserélik, a motor készen áll a sziget felfedezésére, és mi is!