A Chalkidiki félsziget

Látjátok, hogy araszolunk Magyarország felé, ennek egyszerű a magyarázata. A Krétán töltött fél év és 10000 km feletti megtett út, valamint az elkészített 12000 fotóból készítünk egy könyvet, amiben szeretnénk megosztani mindenkivel túráinkat. DVD melléklettel, hogy minél több fotót láthasson az, akit érdekel. Motorosoknak és nem motorosoknak, aki készül Krétára és aki már volt Krétán, remek karácsonyi ajándék, ha szereti Görögországot, azon belül Krétát.

Píreuszban és Athénban gyalog közlekedünk, egész jó a tömegközlekedésük. Természetesen az Akropolisz alatt megittuk az elmaradhatatlan kávét, közben megcsodáltuk a nyüzsgő város lüktetését, mindkettönket megnyugtat, de egyben elvarázsol ez a város.

Sajnos a két nap hamar elment, korán indulunk, mert estére Thessaloniki alatti szállásra érünk. Na de nem sietek ennyire. Hiába a korai indulás, az Athéni csúcsforgalomban araszolunk ki a városból. A sok előttünk álló km miatt az autópályát választjuk. Tudjuk, hogy nem jó, de legalább haladhatunk zavartalanul és gyorsan. Délutánra megtesszük a cirka 600 km-t, és keressük a szállásunkat Szalonikitől 50 km-re Nea Trigliaba. Turisták már nincsenek a háziakon kívül csak mi vagyunk az apartmanban. Kellemes fekvése miatt jó választás, ha elárulom, hogy 50 méterre van a parttól biztos sokan irigykedtek. Persze szeptember vége van, de az idő csodás, ezért mindketten arra gondolunk, hogy még egy napot itt maradunk. Este kis séta a turistamentes faluban, ahol már szinte minden bezár és téli pihenőre megy. Reggel korán kelünk. Elhatározzuk, hogy a Halkidiki két nyúlványát megmotorozzuk. A harmadikat sajnos vagy hála istennek kinek kinek vérmérséklete szerint nem lehet látogatni, mert a nagy részét szerzetesek lakják.

Az első nyúlvány (ami Szalonikihez van közelebb) szép, de személy szerint engem nem “fogott” meg.

A másik (ami a középső) az viszont nagyon. Azt gondolom, hogy aki szereti a kanyarokat és a szép tájakat, egy napot mindenképpen megér. Mi csak körbe motorozzuk, aki viszont ide tervezi nyaralását netán motorral, egészen biztos, hogy nem csalódik. Megállunk egy ebéd és fürdés erejéig Neos Marmarasban. A félsziget strandjai egyébként meglepően tiszta vizüek, és apró kavicsos homokos partjaival tetszelegnek. Tovább haladva elérjük a magyarok által kedvelt Sartit. Pont találkozunk két magyar busszal, a parton, akik hozzák viszik a nyaralókat.

Integetünk nekik hosszú út áll előttük, nem irígykedünk. De a megegyezésünk alapján nekünk van még egy napozós, fürdős napunk.